45:e festivalen 28 jan - 6 feb, 2022
Besökare
Bransch

Göteborg Film Festival söker
Biljettsäljare och support

Göteborg Film Festival har sedan starten 1979 utvecklats till ett av Sveriges största kulturevenemang och den nordiska filmbranschens främsta mötesplats. Festivalen som äger rum under tio dagar i månadsskiftet januari-februari lockar idag en av världens största filmfestivalpubliker. Under festivalperioden visar vi hundratals noggrant utvalda filmpremiärer från hela världen på biografer i Göteborg och för en digital hemmapublik över hela landet. Under pandemiåret 2021 var filmfestivalen i princip helt digital. 2022 är vi tillbaka i en hybridform med både fysisk och digital festival.   

Vi söker nu ett större antal biljettsäljare och support.

Arbetsuppgifter
Som biljettförsäljare och support sitter du i navet av själva festivalen och arbetar med att förbättra våra besökares festivalupplevelse! Du bidrar till att våra trogna festivalbesökare kan ta sig tillbaka till biograferna, och att våra nya digitala besökare får ta del av vårt välkurerade filmprogram var de än befinner sig i Sverige.  

Du sitter främst på Göteborg Film Festivals kontor med biljettförsäljning och supportärenden via chatt, mejl och telefon. En mindre grupp kommer även jobba i fysiska kassor ute på biograf Draken och Biopalatset.  

I ditt uppdrag ingår att vägleda vår publik i deras biljettköp, ge filmtips och teknisk support kring den digitala delen av festivalen. Vår publik förväntar sig en god service, så väl i det fysiska mötet som via telefon, mejl och chatt och vårt mål är att med din hjälp ge rätt hjälp på rätt plats. 

Du kommer arbeta i ett team tillsammans med erfarna publikinformatörer och vara en del av vårt publika relationer team. 

För att kunna genomföra ditt uppdrag får du:  

  • genomgå en internutbildning för biljettsäljare och support med teori och praktik 
  • tydlig struktur och instruktioner för olika ärenden  
  • vägledning under dina pass av en erfaren passledare  

Kvalifikationer
Rollen som biljettsäljare och support är väldigt omväxlande där du kan få göra allt från att svara på frågor om vår onlinefestival och biljettköp till att tipsa om filmer från programmet. För att klara det här uppdraget behöver du ha god teknisk vana, mycket tålamod och vara bra på att guida vår publik genom deras digitala köp och filmupplevelser. Som biljettsäljare och support får du ta emot såväl ris och ros från vår publik. Du är bra på att problemlösa och guida personer som är teknikovana på ett vänligt och pedagogiskt vis.  Du behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift och är tekniskt kunnig, samt bra på att förmedla den kunskapen till andra.    

Filmintresse är ett plus men inget krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, kundtjänsterfarenhet är meriterande.  

Göteborg Film Festival vill vara en attraktiv arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en breddad representation i organisationen. Anställningsform och omfattning: timanställning från 13 jan – 6 feb 2022 samt utbildning i början av januari. 

Tjänsten är placerad i Göteborg.  

Lönen ligger på 105 kronor i timmen plus semesterersättning men utöver lön får du ett ackrediteringskort till festivalen som ger dig tillträde till att se alla festivalens filmer i mån av plats samt ett onlinepass som ger dig tillgång till den digitala salongen. 

Välkommen med din ansökan senast 1 december till amanda.romeborn@goteborgfilmfestival.se

Få vårt nyhetsbrev

Vi delar aldrig din e-post med någon och du kan när som helst avbryta prenumerationen

Thank you!
Something went wrong, please check that you provided a working e-mail address.