Är du servicemedveten, lösningsorienterad och sugen på att hjälpa våra besökare att hitta guldkornen i festivalprogrammet?
Göteborg Film Festival startades 1979 och är idag Nordens största filmfestival, med 270 000 besök årligen. Festivalen visar cirka 250 filmer från omkring 80 länder. Den 48:e upplagan av Göteborg Film Festival äger rum 24 januari – 2 februari 2025.
Nu söker vi dig som vill vara ansiktet utåt för Göteborg Film Festival och vara den första som publiken möter via telefon, chatt och i fysiska kassor. Du kommer att vara en del av vårt biljettsäljar- och supportteam med nya och erfarna medarbetare under festivalen 2025. För att lyckas i rollen behöver du ha god datorvana och kunna multitaska med telefon och dator utan problem!
Arbetsuppgifter
Som biljettförsäljare och support sitter du i navet av själva festivalen och arbetar med att förbättra våra besökares festivalupplevelse. Du bidrar till att både nya och rutinerade besökare får ta del av vårt välkuraterade filmprogram på biografer i Göteborg och digitalt var de än befinner sig i Sverige.
Du sitter främst på Göteborg Film Festivals kontor och arbetar med biljettförsäljning och supportärenden via chatt, mejl och telefon. Vissa pass kommer även vara förlagda i fysiska kassor ute på biograf Draken och på Biopalatset.
I ditt uppdrag ingår att vägleda vår publik i deras biljettköp, guida genom vår programkatalog och ge teknisk support kring den digitala delen av festivalen. Vår publik förväntar sig en god service, så väl i det fysiska mötet som via telefon, mejl och chatt och vårt mål är att med din hjälp ge rätt hjälp på rätt plats.
Du kommer arbeta i ett team tillsammans med erfarna publikinformatörer och vara en del av vårt publika relationer-team.
För att kunna genomföra ditt uppdrag får du:
Kvalifikationer
Rollen som biljettsäljare och support är väldigt omväxlande; du kan få göra allt från att svara på frågor om vår digitala salong och biljettköp till att tipsa om filmer från programmet och medverka till ökad biljettförsäljning. För att klara det här uppdraget behöver du ha god teknisk vana och vara bra på att ge instruktioner. Som biljettsäljare och support kan du ta emot såväl ris som ros från vår publik på ett professionellt sätt. Du är bra på att problemlösa och guida personer som är teknikovana på ett vänligt och pedagogiskt vis. Du behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift och är tekniskt kunnig, samt bra på att förmedla den kunskapen till andra.
Filmintresse är ett stort plus men inget krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, kundtjänsterfarenhet, service och försäljning är meriterande.
Göteborg Film Festival har sedan starten 1979 utvecklats till ett av Sveriges största kulturevenemang och den nordiska filmbranschens främsta mötesplats och vill vara en attraktiv arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en breddad representation i organisationen.
Festivalen som äger rum 24:e januari till 2:a februari lockar idag en av världens största filmfestivalpubliker. Under festivalperioden visar vi hundratals noggrant utvalda filmpremiärer från hela världen på biografer i Göteborg och för en digital hemmapublik över hela landet. Sedan 2022 har Göteborg Film Festival visningar både på biograf och online i vår digitala salong.
Anställningsform och omfattning: timanställning från 7 jan – 2 feb 2025, dag, kväll och helg, samt utbildning den 3:e januari.
Tjänsten är placerad i Göteborg utan möjlighet till distansarbete.
Lön: Fast timlön
Välkommen med din ansökan senast 5 november till amanda.romeborn@goteborgfilmfestival.se. Ansökan ska bestå av CV och kortfattat personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande.
Stäng