Produktionsledare till marknadsavdelningen

Vill du vara med och skapa Nordens största filmfestival? Nu söker vi en strukturerad, lösningsorienterad och kommunikativ produktionsledare till vår marknads- och kommunikationsavdelning.

Om rollen
Som produktionsledare ansvarar du för att leda och samordna den dagliga produktionen på marknadsavdelningen. Du planerar, fördelar och följer upp arbetet i ett team bestående av Art Director, grafisk formgivare, kommunikatör, Content Manager och redaktör. Tillsammans jobbar marknads- och kommunikationsavdelningen med redaktionellt innehåll, kampanjer, sociala medier, grafisk produktion, trycksaker och expomaterial.

Du fungerar som navet mellan marknadsavdelningen och andra interna avdelningar och externa leverantörer. Du har en avgörande roll i att omsätta idéer till produktion och se till att allt går i mål – i tid och med kvalitet. Rollen kombinerar operativ samordning med ett tydligt projektledaransvar.

Arbetsuppgifter inkluderar:

  • Leda samt delta i den dagliga produktionen på marknadsavdelningen, från idé till leverans
  • Leverera och kvalitetssäkra material till kampanjer, annonser, partners och sponsorer
  • Hålla kontakt med tryckerier, leverantörer och bokad media
  • Ansvara för planering och koordinering av festivalens expomaterial på biografer och festivalplatser
  • På regelbunden basis ha avstämningar samt planeringsmöten med både kreatörer och marknads- och kommunikationschef

Vi söker dig som:

  • Har dokumenterad erfarenhet av produktionsledning och/eller projektledning inom kommunikation, marknadsföring, media eller kultur
  • Är strukturerad, lösningsorienterad och bra på att få andra att jobba mot gemensamma mål
  • Har god förmåga att planera, prioritera och leda parallella processer – även under tidspress
  • Har erfarenhet av att arbeta med kampanjer, tryckproduktion, digitalt innehåll och sociala medier
  • Har erfarenhet av att arbeta med projektledningsverktyg som Asana eller Monday
  • Är van att arbeta i dialog med kreatörer, leverantörer, partners och andra intressenter

Erfarenhet från festival- eller evenemangsproduktion, samt ett intresse för film, kultur och publikarbete är meriterande.

Tillträde och omfattning

Tjänsten är en projektanställning på heltid i Göteborg. Anställningen löper från september 2025 till 6 februari 2026.

Ansökan

Ansök genom att skicka CV och personligt brev senast 6 augusti till erik.toresson@goteborgfilmfestival.se

Intervjuer kommer hållas i augusti.

Om oss

Göteborg Film Festival är Nordens största filmfestival. Marknads och kommunikationsavdelningen ansvarar för hela kedjan – från varumärkesstrategi till kampanj, innehållsproduktion och publikdialog. Hos oss jobbar du i ett trevligt, och kreativt team med höga ambitioner och stark kulturförankring.