Marie Murphy – ny marknadschef på Göteborg Film Festival
– Det känns så roligt att få arbeta med ett så starkt varumärke som Göteborg Film Festival, säger Marie Murphy.
– Det känns så roligt att få arbeta med ett så starkt varumärke som Göteborg Film Festival, säger Marie Murphy.
Filmfestivalen förstärker sitt team – och rekryterar Marie Murphy som ny marknadschef.
Marie Murphy har en gedigen bakgrund inom marknadsföring och kommunikation. Murphy kommer senast från jobbet som Account Director på Forsman och Bodenfors, där hon arbetat med marknadsföring och kommunikation för svenska och internationella kunder sedan 2008.
– Jag är oerhört glad att kunna välkomna Marie Murphy som ny marknadschef för Göteborg Film Festival. Med sin långa erfarenhet av arbete med marknads och kommunikationsfrågor kommer hon med skarp blick och nya perspektiv utveckla Göteborg Film Festivals varumärke och partnerrelationer ytterligare, säger Mirja Wester, VD, Göteborg Film Festival.
– Det känns så roligt att få arbeta med ett så starkt varumärke som Göteborg Film Festival. Resan som påbörjades i och med pandemin, där Göteborg Film Festival blev digital, är en spännande möjlighet att nå en helt ny målgrupp som tidigare inte kunnat vara på plats. Vi har ju också Draken Film som är Nordens ledande streamingtjänst för kvalitetsfilm och att öka kännedomen om detta blir en viktig uppgift framåt. Sen ser jag naturligtvis mycket fram emot att hitta fler möjligheter för kultur och näringsliv att mötas, säger Marie Murphy.
Stäng